Káva je zdravá

vše pro vaše zdraví

Většina milovníků kávy jako první zmíní, že ho káva ráno probere, že její chuť mu zpříjemní odpolední pauzu, nebo nabije energií, bez které by si noční v práci nedokázal ani představit. Důvodů, proč více a více z nás tento božský nápoj miluje, je ale mnohem více, tak si udělej hrnek Tvé oblíbené Black Insomnie a pojď si je společně s námi projít. 

1. Káva je plná antioxidantů.

Když porovnáme kávu, zelený čaj a kakao, tak káva je jasně na 1. místě. Před pražením obsahuje kolem 1000 různých antioxidantů a vytvoří jich ještě více během celého procesu, než skončí u Tebe v hrnku. Antioxidanty léčí záněty, které mohou být jedny z hlavních příčin chronických onemocnění, jako je například artritida, ateroskleróza a mnoho druhu rakovin. Neutralizací volných radikálů Ti ranní šálek pomáhá zabránit vzniku oxidativního stresu, jenž vede k chronickým onemocněním. Kyselina chlorogenová je známa jako důležitý antioxidant, který se nachází téměř výhradně v kávě, a má se za to, že brání také kardiovaskulárním onemocněním. Samozřejmě všeho dobrého s mírou. To platí i o Black Insomnii, a proto doporučujeme se držet do hranice 400mg kofeinu na den, což jsou cca 2 hrnky. 

61374527_880080458998845_8667187482643226782_n

2. Káva pomáhá Tvému mozku správně fungovat. 

Spolu s dočasným zvýšením paměti bude konzumace kávy pravidelně bránit kognitivnímu poklesu spojenému s Alzheimerovou chorobou a jinými typy demence. Z mnoha teorií, které stojí za důvodem, proč káva může zabránit kognitivnímu úpadku je, že kofein zabraňuje hromadění beta-amyloidního plaku, jenž může přispět k vzniku Alzheimerovy choroby. Hodně z nás se po kvalitní kávě cítí, že získal super powers a cokoliv je v ten den před ním, tak se mu dělá mnohem lépe, jasněji, efektivněji. 

Studio Session-9300-Edit

3. Tvá játra a káva jsou spoluhráči. 

Kromě snížení rizika rakoviny jater je káva spojena s nižším výskytem cirhózy, zejména cirhózy způsobené alkoholem. Podle vědců byl objeven vztah mezi spotřebou kávy a hladinami jaterních enzymů v krvi. Vyšší hladiny jaterních enzymů obvykle odrážejí zánět a poškození jater. Více kávy vedlo k nižším hladinám enzymů. 

coffee-973902_1920

4. Káva potlačuje depresi. 

Několik studií spojilo pití kávy s nižší mírou deprese jak u mužů, tak i žen. Kofein aktivuje neurotransmitery, které kontrolují náladu, včetně dopaminu a serotoninu. Je to simple, káva nás dělá šťastnými a ještě šťastnějšími nás dělá Black Insomnia. PS: Vědci to zatím potvrzeno nemáme, ale pracujeme na tom. 

Zenska Usmev

5. Káva napomáhá zvyšovat fyzický výkon. 

Ty tam jsou doby, když v těch lepších fitkách byly k dispozici jen nakopávače plné chemie. Dnes jsou sportovní centra vybaveny pressovači, kde Ti na počkání před Tvým fyzickým výkonem udělají čerstvé espresso. Nejen, že kofein bojuje s únavou, ale také posiluje svalovou kontrakcí, snižuje vnímání bolesti a zvyšuje mastné kyseliny v krvi, což podporuje vytrvalost. 

unnamed (1)

Až si budeš dávat svůj další šálek kávy, tak se zkus schválně zaměřit na to, jak se cítíš před ní a po ní a o kolik Ti zpříjemnila den a náladu, které budeš mít po Black Insomnii na rozdávání!